loading...
سئوکار20: افزایش رتبه وب سایت - سئو
seokar20 بازدید : 36 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

تا حالا در مورد چند متا تگ اصلی مثل توضیحات و کلمات کلیدی صحبت کردیم ولی خوب بخاطر سوالات مکرر دوستان و همچنین تنوع در این زمینه، تصمیم گرفتیم که تا اونجاییکه میشه متا تگ های مختلف را معرفی کنیم و درباره نحوه استفاده از اونها بیشتر توضیح بدیم.

هر روز متدهای مختلفی برای بالا اوردن سایت در موتورهای جستجو استفاده میشه ولی خوب یکی از سنتی ترین روش ها، همین متا تگ هستند. البته به قطع میشه گفت متا تگ ها روش اصلی افزایش رتبه سایت نیستند و مسائلی مثل به روز رسانی با مطالب جدید و همچنین بک لینک تاثیر بیشتری دارند، ولی با توجه به توضیحات موتور جستجوی بینگ که گفته:

متا تگ ها آزاد و یاری رسان هستند!

استفاده از اونها میتونه مفید باشه. بخصوص متا تگی مانند توضیحات که در جستجوی هر صفحه، بعنوان بخشی از محتوای اون صفحه به کاربر نشان داده میشه و اگه با موضوع جستجوی کاربر همخوانی داشته باشه، حتما کاربر وارد اون صفحه میشه.

البته یکسری از این تگ ها میتونه خیلی خطرناک باشه مثل noindex که جلوی ایندکس اون صفحه را در موتورهای جستجو میگیره. البته همین متا تگ محاسنی هم داره که در وقت مناسب در مورد اون هم توضیح میدیم.

مزیت اصلی متاتگ ها اینکه به هیچ سیستم و یا زبان برنامه نویسی خاصی تعلق ندارند و همه نوع سایتی میتونه از این متاتگ ها استفاده کنه!

در این مقاله در کل هیچ آموزشی نداشتیم و فقط خواستیم اولا بدونید که متا تگ ها که خیلی ها بهشون بی توجه هستند، مهم اند و هم میتونند مفید باشند و هم مضر!

دوما هم اطلاع بدیم که از این به بعد و به مرور تمام متا تگ های قابل استفاده در سایت برای وبمستران معرفی میشه و توضیحات کاملی در مورد استفاده از اونها داده میشه که به امید خدا بتونید به بهترین شکل از اونها در سایت هاتون استفاده کنید.

در ضمن در گذشته هم یک نرم افزار رایگان برای ساخت متا تگ ها معرفی کردیم که از اون هم میتونید کمک بگیرید. برای دانلود اون نرم فازار اینجا کلیک کنید.

seokar20 بازدید : 45 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

بعد از ایجاد انگیزه برای نوشتن مطالب جدید، اولین چیزی که سوال میشه اینکه حالا این محتوای جدید را چطور ایجاد کنیم؟

الان تو اکثر سایت ها روال بر اینکه یک سایت بزرگ ( یا چند تا سایت ) پیدا میکنند و شروع می کنند به کپی کردن مطالب از روی اونها. حالا یکسری سایت ها زحمت میکشن و یکسری تغییرات تو محتوا و یا عنوان ایجاد میکنند، ولی یکسری عینا همونو قرار میدن. که خوب همونطور که در گذشته گفتیم گوگل از زمان اعلام الگوریتم پاندا با این قضیه داره برخورد میکنه. البته قبول دارم که یکسری از سایت ها با این که کپی میکنند هنوز توسط گوگل شناسایی نشدن، ولی خوب اکثر این سایتها جایگاه خوبی تو گوگل ندارند.

حالا میخوام چند تا روش را در موردش صحبت کنم که به کمک اونها میتونید به راحتی برای سایت خودتون مطالب جدید ایجاد بکنید:

۱٫ روش اول به کار همه نوع سایتی میاد و بهترین روش هم هست. در این روش شما یک سایت به زبان دیگری بجز زبان سایتتون انتخاب میکنید. یعنی برای ما سایت های فارسی زبان، سایتهایی بجز فارسی انتخاب بشه، که خوب اکثرا انگلیسی هستند و مطالب اونها ترجمه بشه و در سایت منتشر بشه. سختی این روش اینکه لازمه شما به زبان انگلیسی مسلط باشید ولی خوب محاسن اون هم اینکه اولا فقط یک سایت یا مقاله باید خونده بشه و دوما مطالبتون مطلقا دست اول هستند.

البته اگه موضوع سایتتون چیزی مثل عکس، کلیپ و این نوع موارد باشه نیازی به ترجمه آنچنانی نیست و نهایتا در حد یک عنوان هست و فقط زحمت دانلود و آپلود اون بر دوش شماست تا بتونید یک محتوای جدید برای سایتتون ایجاد کنید.

۲٫ روش دوم به درد سایت هایی میخوره که مقاله مینویسن (یعنی سایتهایی با موضوع عکس و کلیپ و .. نه!). تو این نوع سایت ها برای تولید محتوای جدید میشه چند مقاله را از چند سایت در کنار هم گذاشت، مطالعه کرد و نکات مهم و جالب هر کدوم را استخراج کرد و در قالب یک مقاله جدید منتشر نمود. در این روش نیازی نیست مقاله یا سایت مرجعتون به زبان دیگه ای باشه و فقط کافیه چند سایت قوی مرتبط با موضوع پیدا کنید و مقاله جدید را از مقالات اونها استخراج کنید.

۳٫ یک روش سومی هم هست که ترکیب ۲ روش بالاست و خوب میشه گفت بهترین نوع محسوب میشه. یعنی چند مقاله و یا سایت انگلیسی را در کنار هم بزاریم و از اونها یک مقاله فارسی خوب و جدید استخراج کنیم.

نکته ۱٫ فقط نوشتن مقاله جدید مهم نیست. مقاله نوشته شده باید جذاب و به درد بخور هم باشه. یعنی در کل کاربر بخواد اون را. یعنی نشینید کلی وقت بزارید و با هر روشی یک مقاله بنویسید و بعد اصلا کسی دنبال اون نباشه. سعی کنید همیشه در مورد موضوعات روز و یا حتی موضوعاتی که در آینده نزدیک جستجو میشه بنویسید.

نکته ۲٫ فراموش نکنید که content is the King پس بیشتر از اینها باید براش وقت گذاشته بشه!

انشااله به زودی درباره مواردی برای جذاب بودن مقالات هم صحبت میکنیم. موفق باشید.

seokar20 بازدید : 34 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

همونطور که قولش را داده بودیم با متا تگ های اساسی و خطرناک شروع میکنیم. به کمک متا تگ robots شما به موتورهای جستجو خیلی مسائل مهم را میتونید بفهمونید که البته برای هر کدوم باید یک دستور تو متا تگ اضافه بشه که من دونه دونه براتون میگم. اول از همه این متا تگ به شکل زیر در هدر قالب استفاده میشه که در قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده، میشه هر کدوم از دستورهای زیر در اون قرار داد.

توجه کنید که ما فقط دستورهای بازدارنده را میگیم و اصلا لازم نیست که شما دستورهای مثبت را در این متاتگ قرار بدید. یعنی اینکه اگه دستور بازدارنده نباشه، روبوتهای موتورهای جستجو به راحتی به همه قسمتها دسترسی پیدا میکنند.

noindex

به کمک دستور index به روبوتها میگیم که این صفحه ایندکس بشه و به کمک noindex میگیم ایندکس نشه. توجه کنید که اگه واقعا میدونید باید صفحه ای ایندکس نشه از دستور noindex استفاده کنید وگرنه بهتره اصلا استفاده نکنید.

متاسفانه مشاهده شده خیلی از دوستان دستور noindex را در هدر سایت قرار دادن و اصلا سایتشون ایندکس نداره!

nofollow

این دستور کارش مثل همون دستور نوفالو کردن برای یک لینک هست. با این تفاوت که وقتی دستور nofollow در هدر قرار بگیره یعنی به موتور جستجو میگیم که هیچ لینکی در صفحه را بهش ارزش نده.

در این حالت هم اگه چیزی قرار ندیم یعنی همه لینک ها پیگیری بشن.

noarchive

برای اینکه یک نسخه کپی از صفحه در کش موتور جستجو قرار نگیره.

nosnippet

اگه یادتون باشه در مقاله عدم نمایش توضیحات سایت در نتایج جستجو در مورد این دستور صحبت کردیم. کار این دستور جلوگیری از ایندکس توضیحات اضافه برای نوشته در نتایج جستجو هست.

noodp

این دستور هم در نوشته مذکور بهش اشاره کرده بودیم. کار این دستور هم اینکه از نمایش توضیحات سایت ما که در سایتی مثل dmoz قرار داره در زیر نتایج جستجو جلوگیری میکنه.

none

این دستور هم خیلی خطرناکه و به معنای noindex, nofollow هست.

 

نکته ۱ : همونطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم اگه هیچ کدوم این دستورها استفاده نشه به منزل دادن اجازه دسترسی در همه قسمت هاست.

نکته ۲ : اگه بخواهید از چند تا از این دستورها استفاده کنید، نیازی نیست برای هر کدوم یک دستور جدا بنویسید و میتونید با هم قرار بدید و فقط با یک ویرگول جدا کنید.

<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>

نکته ۳ : در حالت بالا اصلا مهم نیست که بین ویرگول و دستور بعدی فاصله باشه یا نه و ۲ دستور زیر دقیقا یک معنا را میدن:

<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>
<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX,NOFOLLOW”>

نکته ۴ : بزرگ و کوچک بودن حروف هم هیچ تاثیری نداره و هر ۳ کد زیر یک معنا را میدن:

<meta name=”ROBOTS” content=”NOODP”>
<meta name=”robots” content=”noodp”>
<meta name=”Robots” content=”NoOdp”>

نکته ۵ : اگه بخواهید هر یک از این دستورها را برای موتور جستجوی خاصی به کار ببرید میتونید. مثلا برای گوگل میتونید از دستور “GOOGLEBOT” بجای “ROBOTS” استفاده کنید. ولی اجباری نیست.

نکته ۶ : اگه هم این متاتگ قرار داشته باشه و هم فایل robots.txt ، روبوتها به دستورهای پیشگیرانه تر توجه میکنه. یعنی اینکه اگه شما تو متا تگ بگید ایندکس بشه و تو فایل robots.txt دسترسی بسته شده باشه، گوگل ایندکس نمیکنه!

تعداد صفحات : 43

درباره ما
سلام دوستان خوش اومدین به سایت seokar20 سفارشات شما کتر از 24 ساعت انجام خواهد شد پس سفارشات خود را در این مکان انجام دهید با تشکر مدیریت سایت
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 1,327
  • بازدید سال : 6,587
  • بازدید کلی : 83,124