loading...
سئوکار20: افزایش رتبه وب سایت - سئو
seokar20 بازدید : 29 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

شاید اگه بخواهیم بصورت کلی سئو را به دو قسمت اصلی تقسیم کنیم، یک قسمتش میشه بهبود رتبه کلمه کلیدی در موتورهای جستجوکه مرتبط با سئو خارجی میشه و یک قسمت دیگه هم میشه بهبود ایندکس مطالب سایت که مرتبط با سئو داخلی میشه.

چندین بار در موردروش های افزایش سرعت ایندکس مطالبصحبت کردیم ولی خوب چون دیدم خیلی از دوستان با یکی از امکانات گوگل وبمستر آشنا نیستن، لازم دونستم که یک آموزش مختصر در این باره برای دوستان قرار بدم.

در گوگل وبمستر قسمتی تعبیه شده که به وبمستران این اجازه را میده که اگه مطلب جدید در سایتشون منتشر کردن و یا اینکه تغییری در مطالب از قبل ایندکس شده ایجاد کردن، بتونن روبوت های گوگل را خبر دار کنن که به سرعت هرچه تمام تر اون مطلب را بررسی و ایندکس کنند.

نحوه استفاده از Fetch as Google

زمانیکه یک مطلب را منتشر کردید، وارد گوگل وبمستری که سایت مرتبط در آن ثبت شده است، شوید و سایت مورد نظر را انتخاب نمایید.

از منوهای کناری گوگل وبمستر، ابتدا گزینه Crawl  و سپس گزینه Fetch as google را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب قسمت fetch as google با صفحه ای مشابه صفحه زیر مواجه میشید. که فقط باید ادرس مورد نظر که قصد ایندکس سریعتر اون را دارید بدون لینک سایت را وارد نمایید. به طور مثال وقتی شما میخواهید صفحه http://www.3eo.ir/salam را وارد کنید، فقط کافیه که عبارت salam را وارد کنید و سپس دکمه fetch را بزنید.

نکته فوق العاده مهم : دقت کنید که علامت / در انتهای آدرس لینک اگه وجود داشت حتما قرار بدید وگرنه پیام خطای انتقال آدرس را میده! به نمونه زیر توجه کنید:

حالا اگه موارد بالا را درست انجام داده باشید. صفحه ای مثل نمونه زیر را میبینید که به شما پیام میده که درخواست شما با موفقیت بررسی شده و الان آمادست که شما با زدن دکمه Submit to index اونو در گوگل به سرعت هرچه بالاتر ایندکش کنید.

وقتی Submit to index را میزنید صفحه زیر ظاهر میشه که دو تا گزینه داره:

گزینه اول: میگه فقط خود لینک داده شد ایندکس بشه و شما امکان درخواست ۵۰۰ لینک در ماه به این صورت را دارید.

گزینه دوم: میگه هم لینک وارد شده و هم لینک های مستقیم مرتبط با اون ایندکس بشن. که شما امکان چنین درخواستی را ۱۰ بار در ماه دارید.

پس بهتره اگه مطالب سایت قبلا ایندکس شدن و الان شما دارید برای مطلب جدیدی این کار را میکنید، همون گزینه اول را انتخاب کنید.

ثبت زیاد لینک در fech as google

یکسری از دوستان و وبمستران بر این باورند که اگه تعداد زیادی درخواست در ماه برای گوگل بفرستیم، ممکنه گوگل قاطی کنه و به نوعی کفری بشه و بجای امتیاز مثبت، امتیاز منفی به سایت بده. ولی جهت اطلاع همه دوستان باید بگم که این موضوع اصلا صحت نداره و گوگل رسما اعلام کرده هیج مشکلی با این قضیه نداره و همین قرار دادن امکان ثبت ۵۰۰ لینک در ماه دلیلی برای همین موضوعه.

امیدوارم که با کمک این آموزش بتونید سرعت ایندکس مطالبتون را افزایش بدید.

seokar20 بازدید : 29 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

انتخاب کلمات کلیدی مهمترین بخش نوشتن یک مطلب هست و واقعا باید براش وقت گذاشت. گاها پیش میاد شما یک مطلب خیلی خوب مینویسید ولی در انتخاب کلمه کلیدی و عنوان دقت و وسواس لازم را به خرج نمیدید و همین امر باعث میشه که مطلب شما بازدید و رتبه خوبی نگیره! (البته خود ما هم همین مشکل را داریم!)

دقت داشته باشید که منظور ما از کلمه کلیدی صرفا کلماتی نیست که در متا تگ keyword قرار میگیره و در اینجا منظور کلمه ایه که نوشته درباره اون موضوع هست و در نتیجه اون کلمه باید در عنوان، محتوا و برچسب های شما باشه.

حالا باید دید بهترین روش برای انتخاب کلمه کلیدی چیه؟

به نظر خود من بهترین روش استفاده از کلمات بیشتر جستجو شده در مورتورهای جستجو و بخصوص گوگل هست. اگه دقت کرده باشید وقتی تو گوگل میخواهید جستجو کنید، قسمتی از کلمه را که تایپ میکنید، گوگل خودش به شما کلماتی را پیشنهاد میده. این کلمات کلماتی هستن که بیشترین جستجو را داشتن. پس شما میتونید از اون کلمات که به موضوع شما مرتبطه در عنوان و محتوا و برچسب استفاده کنید.

حالا امروز براتون یک افزونه وردپرسی آماده کردیم که به کمک همین پیشنهاد دهنده کلمات بیشتر جستجو شده موتورهای جستجوی گوگل و بینگ و یاهو به شما کمک میکنه که کلمات کلیدی پر جستجو را برای عنوان و برچسب استفاده کنید. البته با خود افزونه هم یک فایل ویدئو آموزشی قرار دادیم که بصورت کامل نحوه کار با افزونه را به شما آموزش میده ولی خوب من هم یکسری توضیحات مختصر میدم در مورد نحوه کار باهاش.

بعد از نصب این افزونه یک باکس به شکل زیر به قسمت افزودن نوشته های جدید اضافه میشه:

شما باید یک عبارت ۲ تا ۳ کلمه ای مرتبط با موضوع را در اون وارد کنید و دکمه پیشنهاد بده را بزنید تا کلمات پر جستجو را به شما پیشنهاد بده و شما بتونید با زدن دکمه Title اون را در عنوان و با زدن Tag در برچسب ها استفاده کنید.

برای دانلود رایگان افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی اینجا کلیک کنید

seokar20 بازدید : 29 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

گوگل اعلام کرده که راهنمای گوگل وبمستر تولز را بروز رسانی کرده تا اعلام کنه که جلوگیری از ایندکس فایل های CSS و فایل های javascript تاثیر منفی بر ایندکس و رتبه جستجو سایت شما در گوگل دارد.

Pierre Far مسئول بخش آنالیز گوگل معتقده که شما باید اجازه دسترسی به CSS و javascript و فایل های تصویری در صفحات سایتتان را به روبوت های گوگل بدهید تا indexing و rendering بهینه را انجام دهد و اگر این اجازه به روبوت گوگل داده نشه، مستقیم بر روی الگوریتم های رندر و ایندکس تاثیر گذاشته و باعث ایجاد مشکل در سئو سایت است.

اونطور که ما برداشت کردیم این موضوع به این بر میگرده که روبوت گوگل قبل از این آپدیت سایت ها را بصورت تکست مشاهده میکرد. ولی الان دقیقا مثل یک کاربر انسانی سایت را با تمام محتوای اون اعم از استایل و کدهای جاوا و تصاویر مشاهده میکنه. برای همین لزوما نباید از ایندکس این گونه فایل ها در سایتتون جلوگیری کنید.

حلا اگه تو سایتتون تو فایل robots.txt جلوی ایندکس فایل های استایل، جاوا و یا تصاویر را گرفتید سریع برید و ویرایشش کنید و امکان ایندکس شدن را به اونها بدید.

تعداد صفحات : 43

درباره ما
سلام دوستان خوش اومدین به سایت seokar20 سفارشات شما کتر از 24 ساعت انجام خواهد شد پس سفارشات خود را در این مکان انجام دهید با تشکر مدیریت سایت
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 288
  • بازدید ماه : 1,379
  • بازدید سال : 6,639
  • بازدید کلی : 83,176