loading...
سئوکار20: افزایش رتبه وب سایت - سئو
seokar20 بازدید : 36 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

من قبلا بصورت کوتاه و مختصر در این باره توضیح داده بودم (http://3eo.ir/59/سایت-خودتون-را-در-گوگل-وبمستر-ثبت-کنید/) ولی خوب خیلی از دوستان خواستند که یه آموزش جامعتری بدم،من هم تصمیم گرفتم بصورت تصویری براتون این آموزش را بزارم.

اول از همه این رو بگم که برای شروع کار ما فکر میکنیم که شما یک اکانت گوگل (همون Gmail) و یک اکانت یاهو برای خودتون دارید.(اگر ندارید که سریغا برید و یک اکانت برای خودتون ایجاد کنید)

خوب با موتور جستجوگر گوگل شروع میکنیم:

۱٫وارد این آدرس بشید http://www.google.com/webmasters

با این صفحه مواجه میشید:

.

.

google-webmaster1

که باید بر روی Sign in to Webmaster Tools کلیک کنید.سپس وارد صفحه زیر میشید:

.

.

google-webmaster2که خوب باید نام کاربری و پسورد خودتون را وارد کنید.پس از وارد کردن اطلاعات کاربریتون وارد صفحه اصلی گوگل وبمستر میشید و چون تا حالا هیچ آدرسی را به عنوان وبسیات خودتون وارد نکردید،باید در وسط صفحه بر روی Add  a site کیکی کنید:

.

.

google-webmaster3روی گزینه بالا که کلیک کنید یک زبانه باز میشه که باید آدرس سایتتون را وارد کنید و بر روی Continue کلیک کنید:

.

.

حالا وارد مهمترین قسمت میشیم.قسمت Verify ownership، یعنی شما باید ثابت کنید که صاحب این سایت هستید.برای این کار هم ۴ روش برای شما وجود داره:

.

.

google-webmaster5

۱٫در این روش شما باید حتما یه دامنه شخصی داشته باشید و به کنترل پنل اون هم دسترسی داشته باشید که بتونید یک آدرس DNS را به دامنتون اضافه کنید.

۲٫در این روش یک متا تگ را باید به صفحه اصلی سایتتون اضافه کنید.

۳٫در این روش هم یک فایل را که گوگل وبمستر در اختیارتون میزاره باید به قسمت روت هاستتون اضافه کنید.

۴٫در این روش هم اگر اکانت Google Analytics داشته باشید باید به اون وصل بشید.

در بین این روشها روش ۲ و ۳ خیلی راحتتر و متداول تر هستش.همچنین در بین این دو روش صاحبان وبلاگها میتونن از روش ۲ (البته در بعضی از سرویسهای وبلاگدهی چنین امکانی را ندارند!) استفاده کنند.

پس از اینکه یکی از روشهای بالا ره به درستی انجام دادید،بر روی گزینه Verify در پایین همین صفحه کلیک کنید تا گوگل صحت اطلاعات شما را چک کند.اگر اطلاعاتتون را درست وارد کرده باشید که وارد صفحه داشبورد مربوط به سایتتون میشید و در اونجا میتونید از امکانات گوگل وبمستر برای سایتتون استفاده کنید.این صفحه شامل ۵ قسمت میشه:

.

.

google-webmaster6

۱٫این قسمت کلماتی را که در گوگل جستجو شده و بوسیله آن وارد سایت شما شده اند را نشان می دهد.

۲٫سایتهایی را که به سایت شما لینک داده اند را مشخص می کند.

۳٫اشتباهات موجود را به شما گوش زد می کند.

۴٫کلمات اصلی موجود در سایت شما را نشان می دهد.

۵٫این قسمت هم قسمت محبوب و خیلی مهم Sitemaps هستش که شما از این قسمت میتونید نقشه سایتتون را وارد کنید.برای این کار بر روی Submit a Sitemap کلیک کنید.صفحه زیر را میبینید که بازم باید بر روی Submit a Sitemap کلیک کنید:

.

.

google-webmaster7پس از کلیک بر روی Submit a Sitemap لبه زیر ظاهر میشه که باید اسم فایل نقشه سایتتون را بصورت صحیح در اون وارد کنید.مثلا بصورت :sitemap.xml

.

.

اگه ایرادی از فایلتون نگرفت،یه مدت کوتاهی طول میکشه تا اون را براتون ثبت کنه.

حالا میریم سراغ یاهو.کار در یاهو کمی ساده تره:

۱٫وارد این آدرس بشید: http://siteexplorer.search.yahoo.com صفحه زیر ظاهر میشه:

.

.

yahoo-webmaster1در سمت چپ صفحه بر روی My Site کلیک کنید.صفحه ای ظاهر میشه که شما باید اطلاعات اکانت خودتون در یاهو را وارد کنید.پس از اینکه اطلاعاتتون را وارد کردید،صفحه زیر ظاهر میشه که شما باید آدرس سایتتون را در کادرمشخص شده وارد کنید و بر روی Add My Site کلیک کنید:

.

.

در این مرحله یاهو هم از شما میخواهد که ثابت کنید این سایت متعلق به شماست.با این تفاوت که یاهو فقط همون ۲ راه اصلی را برای این کار در نظر گرفته:

.

.

yahoo-webmaster3یک ره اینکه یک فایل در هاست خودتون آپلود کنید و یکی هم اینکه یک متا تگ در صفحه اصلی سایت وارد نمایید.پس از اینکه بوسیله یکی از راه های بالا سایت خودتون را در یاهو ثبت کردید،با کلیک بر روی گزینه Explore میتونید سفحات سایتتون که در یاهو ایندکس شده است را مشاهده کنید.همچنین با کلیک بر روی نام سایت هم یکسری اطلاعات خلاصه از وضعیت سایت شما در یاهو بهتون نشون داده میشه.

امیدوارم که این آموزش مفید واقع بشه

موفق باشید

seokar20 بازدید : 36 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

حتما حتما اولین کاری که در زمینه سئو و بهینه سازی یک سایت انجام میدید همین باشه. یعنی اینکه سایت را در گوگل وبمستر ثبت کنید. طبق تجربه تیم آنالیز سایت سئو، دامنه ای که در گوگل وبمستر ثبت نشده بود، طی ۱۰ روز مورد تست، هنوز در گوگل ایندکس نشده بود، ولی سایتی که در گوگل وبمستر ثبت شده بود، در کمتر از ۲۴ ساعت وارد ایندکس گوگل شد!!!

پس همین الان اگه سایتتون در وبمستر تولز ثبت نشده، ثبتش کنید و مواردی مثل نقشه سایت و … را هم اعمال کنید. در این زمینه میتونید از مقاله آموزش ثبت سایت در گوگل وبمستر هم استفاده کنید.

seokar20 بازدید : 31 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

شاید این موضوع بی ربط و یا بی ارزش با مسائل آموزشی سئو به نظر برسه ولی خوب شاید با بررسی مثال زیر اهمیت افزایش تعداد نظرات نوشته مشخص بشه و دلتون بیاد تا آخر مطلب را بخونید!

تو عکس زیر به ۳ قسمت باید توجه کنید. قسمت اول عنوان جستجو شده. قسمت دوم عنوان مطلبی که به عنوان اولین پیشنهاد گوگل ارائه شده و از همه مهمتر اون قسمت که هایلایت شده.

افزایش تعداد نظرات

اگه به قسمت هایی که گفتم دقت کنید، میبینید اون مورد جستجو شده تو عنوان نوشته نیمده ولی تو اون قسمت خلاصه نوشته اومده و همین باعث شده که این نوشته به عنوان اولین گزینه معرفی بشه. ولی اشتباه نکنید، این قسمت هایلایت شده جزئی از نوشته نیست و نظر یکی از بازدیدکنندگان است! گوگل این صفحه را مرتبط با جستجو شناسایی کرده چون نظر یکی از کاربران در همین باره بوده. به نظر خود من این نشون میده که گوگل داره از نظرات هم کمک میگیره تا بهترین و مرتبط ترین مطالب را معرفی کنه. الان خود شما در نظر بگیرید یک آهنگ که خونده میشه تو چند صد تا سایت ایرانی گذاشته میشه؟ حالا به نظر شما اگه تو یکی از این سایت ها در مورد اون آهنگ نظر داده بشه، گوگل بهتر نمیتونه متوجه اون سایت و مطلب بشه؟

یک مورد خیلی مهم و ارزشمند تو نظرات هم اینکه خیلی وقت ها کاربران جواب های خودشون را در مقاله و نوشته ما پیدا نمیکنند ولی اگه نگاهی به نظرات بندازن قطعا کسی بوده که اون مشکل را مطرح کنه و قطعا هم کسی بوده که حلش کنه! من خودم خیلی وقت ها برام پیش اومده که افزونه ای را از سایتی دانلود کردم ولی خود تولید کننده تو نوشته، کدهای کوتاه افزونه را نداده ولی با گشتن تو نظرات به کد مورد نظر رسیدم.

البته جدا از این مورد و مثال ارائه شده به نظر خود من هر چی نظرات نوشته ها و مطالب سایت بیشتر باشه، نویسنده انرژی بیشتری میگیره. من که خودم از نظراتی که بچه ها میزارن، چه سوال پرسیدن و چه حال و احوالایی که نبودن ما را جویا میشن واقعا لذت میبرم.

حالا اگه اهمیت این قضیه را متوجه شدید ادامه مطلب را بخونید!

روش های افزایش تعداد نظرات نوشته ها

نظر دادن را راحت کنید

تو خیلی از سایت ها وقتی میخوای نظر بدی باید کلی اطلاعات وارد کنی و یا اینکه مواردی مثل وبسایت ضروری تعریف میشه. خوب اگه یکی وبسایت و یا وبلاگ نداشته باشه باید بره بمیره! یا اینکه یکسری سوال امنیتی میزارن که عمرا نشه جوابشون داد. مثلا پایتخت سیرالئون چند تا نقطه داره؟

نظر دادن با اکانت شبکه های اجتماعی

در راستای راحت سازی نظر دادن برای کاربران یکی از بهترین کارها قرار دادن امکان ورود به سایت با اکانت شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر و … و نظر دادن است. تو بعضی سایت ها حتی کاربران را برای نظر دادن به عضویت مجبور میکنند که من بعید میدونم کسی عضو بشه مگه اینکه خیلی کارش گیر باشه!

یکی از محاسن ورود به سایت با شبکه های اجتماعی اینکه وقتی کاربر به طور مثال با اکانت فیسبوک وارد سایت میشه، امکان اشتراک گذاری و لایک مطالب توسط اون شخص بالا میره!

sociial login

اگه از سیستمی مثل وردپرس استفاده میکنید که افزونه های زیادی در این زمینه وجود داره که شما میتونید اون ها را نصب کنید. به طور مثال افزونه Social Login یکی از کاملترینه این افزونه هاست. سیستم نظر دهی Disqus هم یکی از سیستم هاییه که در این زمینه میتونه به وبمسترها کمک کنه.

امنیت اطلاعات

خیلی وقت ها خیلی ها تو سایت ها نظر نمیدن چون نمیخوان ایمیلشون به دست اسپمرها بیفته و اینباکسشون پر بشه از مطالب تبلیغاتی. سعی کنید که به کاربران این اطمینان را بدید. یکی از روش های اطمینان دادن، همین استفاده از امکان ورود به سایت به کمک شبکه های اجتماعی هست.

موقعیت باکس نظرات

تو خیلی از سایت ها بعد از متن یکسری تبلیغات گذاشته شده، بعد از اون یکسری باکس مثل مطالب مرتبط، باکس آر اس اس، تعدادی لینک باکس و در نهایت بعد همه اینها، باکس نظرات! به نظرتون کاربر اصلا میرسه بره اون پایین دنبال نظر دادن؟ سعی کنید باکس نظر دادن دقیقا بعد نوشته نمایش داده بشه.

مشوق هایی برای نظر دادن

همیشه سیستم های تشویقی جواب دادن. یعنی اگه برای کسی نفعی داشته باشه قطعا کاری را انجام میده. مثلا اینکه لینک ها مستقیم باشه که برای سایت نظر دهنده یک بک لینک محسوب بشه. یا مثل همین افزونه ای که ما رو سایت داریم و آخرین نوشته سایت نظر دهنده را نشون میده. یا معرفی بهترین نظر دهنده ها و یا قرار دادن امتیازات خاصی برای افرادی که بیشترین نظر را دادند از نمونه های موجود در این قسمت است.

نظر دادن

به نظرات پاسخ دهید

متاسفانه تو بهینه سازی هایی که انجام میدیم، شاهد این هستیم که در بعضی سایت ها چند صد نظر بی جواب مانده. این اصلا کار درستی نیست. زمانیکه شما به نظر کاربر پاسخ نمیدید به نوعی بی احترامی به اون هست و قطعا دیگه اون هم در مباحث شرکت نمیکنه. سعی کنید که نظرات و پاسخ های شما هم نسبت به سایر نظر ها به نوعی مشخص باشه. حالا یا با اسمتون یا استفاده از افزونه هایی که نظرات مدیر را به نوع خاصی نشون میده. (نمونه)

اطلاع رسانی صحیح

حتما این امکان را تو خیلی از سایت ها دیدید که وقتی به نظر شما پاسخ داده میشه برای شما یک ایمیل میاد. البته سعی کنید از این امکان به درستی استفاده کنید. چون طبق همون قضیه اعتماد که کاربران نمیخوان ایمیلشون بشه مرکز دریافت اسپم، لازم نیست هر اتفاقی تو سایتتون میفته برای اونها یک ایمیل فرستاده بشه. تو وردپرس هم افزونه های مختلفی در این زمینه وجود داره که یک نمونش را میتونید از اینجادانلود کنید.

 

باور کنید که خیلی وقت ها همین کارهایی که به نظر کوچک و بی ارزش به نظر میرسند، به پیشرفت سایت شما کمک زیادی میکنند!

تعداد صفحات : 43

درباره ما
سلام دوستان خوش اومدین به سایت seokar20 سفارشات شما کتر از 24 ساعت انجام خواهد شد پس سفارشات خود را در این مکان انجام دهید با تشکر مدیریت سایت
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 274
  • بازدید ماه : 1,365
  • بازدید سال : 6,625
  • بازدید کلی : 83,162